Zarządzanie rachunkami oraz identyfikacja dla biznesu
Możliwe opcje:
- firma jest zarejestrowana w jednym z krajów SEPA, Albanii lub Kosowie i nie jest „Firmą międzynarodową“* albo „Dawcą usług finansowych“**;
- firma NIE JEST zarejestrowana w jednym z krajów SEPA, Albanii lub Kosowie i nie jest „Firmą międzynarodową*“ albo „Dawcą usług finansowych**“;
- firma jest „Firmą międzynarodową*“ albo „Dawcą usług finansowych**“.
Aby korzystać z usług Paysera, należy wykonać identyfikację klienta.
Dla wszystkich firm, zarejestrowanych w krajach SEPA, Albanii lub Kosowie, otwarcie rachunku jest całkowicie bezpłatne, w przypadku firm zarejestrowanych poza krajami SEPA pobierana jest opłata w wysokości 10 EUR.
Firmy, które zgodnie z definicją posiadają wszystkie cechy „Firm międzynarodowych*“ lub jeśli ich działalność jest zaliczana do kategorii „Dostawcy usług finansowych**“, niezależnie od kraju rejestracji muszą uiścić jednorazową opłatę za otwarcie rachunku w wysokości 100 EUR.
W opłatę wliczone są wszystkie koszty wiążące się z otrzymaniem płatnej informacji z niezależnych rejestrów, a także ze znacznie dokładniejszym procesem poznania klienta, wymagającym więcej zasobów ludzkich.
W przypadku wszystkich pozostałych firm, które nie spełniają powyższych kryteriów, rachunek jest otwierany z uwzględnieniem wymagań w zależności od kraju rejestracji.
Opłatę za obsługę konta zaczynamy pobierać wówczas, gdy klient całkowicie nie korzysta z konta już najmniej przez 2 lata. Opłata ta jest przeznaczona na pokrycie wydatków na obsługę konta aż na koncie nie zostanie środków i ono będzie automatycznie zamknięte. O pobieranej opłacie klient jest zawsze informowany zawczasu pod wszystkie znane dla nas adresy e-mail.
Większość usług Paysera świadczy klientom za koszt własny. W związku z nieuniknionymi dodatkowymi kosztami, związanymi z otwarciem i obsługą konta, gdy ono jest otwierane poza granicami SEPA, dla firmy międzynarodowej lub dawcy usług finansowych, dla takich kont są stosowane opłaty za otwarcie i obsługę.
Ceny usług dla biznesu
Firma jest zarejestrowana w jednym z krajów SEPA, Albanii lub Kosowie i nie jest „Firmą międzynarodową*“ albo „Dawcą usług finansowych**“
Usługa | Koszt |
---|---|
Otwarcie lub zamknięcie w systemie rachunku firmowego | bezpłatnie |
Otwarcie lub zamknięcie rachunku firmowego w oddziale Paysera* (tylko na Litwie) | 3,00 EUR |
Obsługa rachunku | bezpłatnie (od 1 listopada bezpłatnie dla Bułgarii, Rumunii, Albanii, Kosowa i 5,00 EUR dla innych państw SEPA) |
Obsługa konta (miesięcznie) dla firmy zarejestrowanej na Łotwie | 4,50 EUR (od 1 listopada – 5,00 EUR) |
Obsługa konta (miesięcznie) dla firmy zarejestrowanej na Estonii lub w Wielkiej Brytanii | 3,00 EUR (od 1 listopada – 5,00 EUR) |
Otwarcie rachunku oszczędnościowego dla firmy bułgarskiejOpłata jest uiszczana za jednorazowy przegląd dokumentów przed rozpoczęciem relacji i nie jest uzależniona od pozytywnej decyzji | 10 EUR Dla obywateli Bułgarii i (lub) firm – gdy dyrektor
(dyrektorzy) i (lub) akcjonariusz(e) (osoby fizyczne i prawne) są z Bułgarii (od 1 listopada – 10,00 EUR)
70 EUR Dla obywateli i firm z UE / EOG, gdy dyrektor (dyrektorzy) i (lub) akcjonariusz(e) (osoby
fizyczne i prawne) są z krajów UE / EOG
150 EUR Dla obywateli i firm z krajów nienależących do UE / EOG, gdy dyrektor (dyrektorzy) i (lub)
akcjonariusz(e) (osoby fizyczne i prawne) są SPOZA obszaru UE / EOG |
Kumulacja otwarcia rachunku dla firmy łotewskiej Opłata jest płatna tylko raz za przegląd dokumentów przed nawiązaniem relacji i nie jest zależna od pozytywnego wyniku | 10 EUR Kumulatywne otwarcie rachunku dla obywateli i/lub firm
łotewskich, gdy dyrektor (dyrektorzy) i/lub akcjonariusz(e) (osoby fizyczne i firmy) są z Łotwy. (od 1 listopada – 10,00 EUR)
70 EUR
dla obywateli i firm z UE/EOG, gdy (dyrektorzy) i/lub akcjonariusz(e) (osoby fizyczne i firmy) są z
UE/EOG.
150 EUR
dla obywateli i firm spoza UE/EOG, gdy dyrektor(y) i/lub akcjonariusz(e) (osoby fizyczne i firmy) NIE
pochodzą z krajów UE/EOG. |
Kumulacja otwarcia rachunku dla firmy szwedzkiej Opłata jest płatna tylko raz za przegląd dokumentów przed nawiązaniem relacji i nie jest zależna od pozytywnego wyniku | 10 EUR dla obywateli i/lub firm ze Szwecji – gdy dyrektorzy i/lub udziałowcy (osoby fizyczne i firmy) pochodzą ze Szwecji. |
Obsługa rachunku dla klientów biznesowych, gdy klient od 2 lat nie logował się lub nie wykonał ani jednej operacji płatniczej w tym okresie*** | 5,00 EUR (od 1 listopada opłata zostanie zniesiona) |
Roczna prowizja za przechowywanie środków na rachunku Paysera, jeśli ich wartość przekracza 500 000 EUR | -0,50 % od kwoty powyżej 500 000 EUR**** (Opłata prowizyjna zostanie zniesiona od 1 czerwca 2023 r.) |
Opłata za przekazanie / administrowanie funduszami upadłego lub zlikwidowanego przedsiębiorstwa | 50,00 EUR |
Firma NIE JEST zarejestrowana w jednym z krajów SEPA, Albanii lub Kosowie i nie jest „Firmą międzynarodową*“ lub „Dawcą usług finansowych**“
Usługa | Koszt |
---|---|
Otwarcie lub zamknięcie rachunku dla klientów biznesowych w systemie lub oddziale Paysera* | 10,00 EUR dla klientów Paysera Bank Georgia – bezpłatnie |
Obsługa rachunku | 3,00 EUR (od 1 listopada – 5,00 EUR) |
Obsługa rachunku dla klientów biznesowych, gdy klient nie logował się lub nie wykonał ani jednej operacji płatniczej przez 2 lata*** | 5,00 EUR (od 1 listopada opłata zostanie zniesiona) |
„Firma międzynarodowa*” lub „Dawca usług finansowych**“
Usługa | Koszt |
---|---|
Otwarcie lub zamknięcie rachunku dla klientów biznesowych w systemie lub oddziale Paysera* (tylko na Litwie) | 100,00 EUR |
Obsługa rachunku | 10,00 EUR |
Obsługa rachunku dla klientów biznesowych, jeśli klient przez dwa lata się nie logował, lub nie wykonał żadnej operacji płatniczej na rachunku*** |
- faktyczną działalność gospodarczą prowadzi w środowisku międzynarodowym lub na terytorium kilku państw, ale w kraju rejestracji takiej działalności nie prowadzi albo jej prowadzenie jest ograniczone dokumentami założycielskimi lub jurysdykcją danego kraju i (albo);
- wobec klienta są stosowane znaczące ulgi podatkowe, i (albo);
- akty prawne nie wymagają składania raportów finansowych (wliczając roczne sprawozdania finansowe) odpowiednim krajowym organom nadzorczym.
**„Podmiot świadczący usługi finansowe“ – do tej kategorii zaliczamy: instytucje kredytowe, finansowe, płatnicze oraz instytucje usług elektronicznych, a także kantory wymiany walut, platformy finansowania społecznościowego, brokerów ubezpieczeniowych, brokerów FX i in. Wymienione wyżej podmioty zawierają z Paysera dodatkową umowę przed założeniem konta.
***Jeżeli na rachunku brak środków albo nie będzie ich po wyliczeniu opłaty, rachunek zostanie zamknięty. O naliczeniu opłaty klient zostanie powiadomiony z 2-tygodniowym wyprzedzenim do momentu wyliczenia należnej kwoty i ponownie, gdy rachunek będzie zamykany.
Identyfikacja klienta
Sposób identyfikacji klienta | Ważne informacje |
---|---|
Identyfikacja klienta w Oddziale Paysera (tylko na Litwie) | Należy mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport kierownika firmy. Jeśli firma jest zarejestrowana poza Republiką Litewską, dodatkowo należy mieć dokument rejestracji firmy, a także dokument mianowania kierownika firmy (dokument, w którym jest podany kierownik firmy) |
Identyfikacja klienta poprzez przesłanie dokumentów na adres e-mail lub złożenie dokumentów w systemie Paysera | Aby otworzyć konto firmowe w systemie Paysera, przede wszystkim kierownik firmy lub upoważniona przez niego osoba powinna otworzyć swoje osobiste konto. W tym celu, należy podać dokument potwierdzający tożsamość kierownika (dowód osobisty lub paszport). Aby zarejestrować się poprzez e-mail, należy skontaktować się z konsultantem Paysera pod adresem [email protected]. |
Identyfikacja klienta za pomocą podpisu elektronicznego (usługa jest świadczona tylko na Litwie) | Aby otworzyć konto biznesowe w systemie Paysera, przede wszystkim kierownik firmy lub upoważniona przez niego osoba powinna otworzyć osobiste konto. W tym celu można użyć podpisu elektronicznego. |
Proszę zwrócić uwagę na to, że świadczymy swoje usługi w oparciu o ocenę ryzyka, a także dążymy do odpowiedniej realizacji zasady „Poznaj swojego klienta”. W związku z tym, zanim otworzymy klientowi konto Paysera, możemy poprosić o podanie innych, wyżej niewymienionych dodatkowych dokumentów i (albo) dodatkowych wyjaśnień w formie pisemnej.